یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

مدیرعامل آبفا خوزستان: 95 طرح آبرسانی با ۴.۵ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است

مدیرعامل آبفا خوزستان: 95 طرح آبرسانی با ۴.۵ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح‌های کوتاه مدت متناسب با تنش آبی آغاز شد که در مجموع ۹۵ طرح با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرها و روستاها در حال اجرا است.

 

صابر علیدادی در نشست شورای اداری استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: سه اقدام مهم و زیربنایی دولت در زمینه آب و فاضلاب استان انجام شد. جهاد آبرسانی در ۳۱ شهرستان در حال انجام است و پس از پایان آبرسانی، یک هزار و ۵۵۰ روستا دارای آب پایدار می شوند.

وی افزود: این طرح آبرسانی در حال حاضر ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منابع مالی آن نیز تامین شد و روند کار با تمام قدرت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: طرح ساخت فاضلاب استان پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما در سه سال اخیر به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

وی بیان کرد: همچنین در تصفیه‌خانه فاینانس غرب که پیش از دولت سیزدهم تنها ۱۶ درصد پیشرفت داشت، اکنون به ۴۵ درصد رسیده و تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

علیدادی بیان کرد: طرح فاضلاب شهرستان آبادان نیز اکنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: طرح فاضلاب شهرستان خرمشهر نیز با ۷۵ درصد پیشرفت، شادگان با ۸۰ درصد پیشرفت، بندر امام و ماهشهر نیز به ترتیب با ۶۰ و ۶۵ درصد، پیشرفت خوبی در سه سال اخیر داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در زمینه آبرسانی نیز در شهرستان آبادان طرحی با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و تاثیر بالایی در کیفیت آب شهری و روستایی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین طرح آبرسانی شهرستان دزپارت ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تاکنون بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

علیدادی اظهار کرد: امسال تنش آبی در تمامی کشور مطرح بود و در استان خوزستان نیز به دلیل مصرف آب بالا در فصل گرما در برخی مناطق با مشکلاتی همراه بودیم.

وی تصریح کرد: خوزستان پیش از ورود به فصل گرما در اواسط اردیبهشت‌ماه، در روز یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب تولید و مصرف داشت اما اکنون این میزان به تولید و مصرف به ۲ هزار و ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بر اساس مطالعه جمعیت و مصرف، در استان خوزستان باید تنها یک میلیون متر مکعب تولید و مصرف شود اما بخشی از این مشکلات مصرف به فرسوده بودن شبکه های آبرسانی باز می گردد.

وی همچنین بر مدیریت مصرف خانوارها در فصل گرما تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در شهرها و بخصوص روستاها از آب شرب بهداشتی برای همه مصارف استفاده می شود. در روستاها نیز آب شیرین و شرب برای دام، احشام و نخیلات استفاده می شود که میزان مصرف را افزایش داده است.

علیدادی عنوان کرد: در اهواز برخی مناطق بیش از حد مصرف آب داشتند که باعث افت فشار در مناطقی از قبیل ملاشیه، عین دو و شهرستان کارون شد.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۹ اَمرداد ۱۴۰۳) ۱۱:۱۸
https://www.abfakhz.ir/u/59Q
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید