دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

تامین برق یک هزار و ۵۰۰ خانوار با احداث چهار واحد نیروگاه برق‌آبی جریانی در مسجدسلیمان

تامین برق یک هزار و ۵۰۰ خانوار با احداث چهار واحد نیروگاه برق‌آبی جریانی در مسجدسلیمان

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به احداث چهار واحد نیروگاه برق‌آبی جریانی در شهرستان مسجدسلیمان گفت: با اجرای این طرح، برق مصرفی حدود یک هزار و ۵۰۰ خانوار به طور قطعی تامین خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صابر علیدادی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، استحصال انرژی هیدرودینامیکی موجود در خطوط انتقال آب شرب شهرستان مسجدسلیمان و تولید انرژی الکتریکی به ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ کیلووات در روز است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با احداث این نیروگاه، سالیانه ۱۳ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: در این طرح با تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر ضمن تامین برق مطمئن، از سوختن سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی و همچنین آلایندگی ایجاد شده ناشی از سوخت‌های فسیلی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: این طرح در چهار نقطه ورودی مخازن ذخیره آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تاسیسات شهرستان مسجدسلیمان احداث خواهد شد.

علیدادی افزود: فاز اول این طرح در محل مخزن ذخیره آب شهنی روی خط انتقال یک‌ هزار میلي‌متری با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات تکمیل شده و به زودی به شبکه سراسری برق متصل می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح گفت: عملیات اجرایی این طرح از چند ماه قبل آغاز شده و طی ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

علیدادی گفت: تمام مراحل اجرای این طرح از جمله طراحی، سرمایه گذاری، احداث و بهره‌برداری توسط شرکت خلاق صنعت هور (شرکت بومی استان خوزستان فعال در زمینه انرژی) با همکاری شرکت آب و فاضلاب خوزستان انجام می‌شود.

گفتنی است: شهرستان مسجدسلیمان در شمال شرق استان خوزستان واقع شده است.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ۱۴:۱۱
https://www.abfakhz.ir/u/5bf
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید