جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

رفع بیش از 472 مورد شکستگی خطوط شبکه توزیع آب در خرمشهر

رفع بیش از  472 مورد شکستگی خطوط شبکه توزیع آب در خرمشهر

سرپرست آبفا منطقه خرمشهر گفت: 472 مورد رفع شکستگی خطوط شبکه توزیع آب در مناطق مختلف شهر خرمشهر انجام شده است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، علی پورافضلی با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین و توزیع آب شرب، افزایش کمی و کیفی فشار آب، جلوگیری از هدر رفت آب و رفع تنش آبی، از ابتدای سالجاری 472 مورد شکستگی خطوط انتقال آب در این شهرستان ترمیم و اصلاح شد.

 

وی افزود: این حجم کار از طی 6 ماهه ابتدای سال جاری، پس از ثبت در سامانه اطلاع رسانی 122 شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان  توسط تیمهای عملیاتی آبفا خرمشهر انجام شده است.

 

پورافضلی ادامه داد: از این حجم کار، تعداد 430 مورد مربوط به انشعاب ‌ها،  31 مورد مربوط به شبکه توزیع شهر و 11  مورد خط انتقال آب بوده است که با تلاش کارکنان آب و فاضلاب منطقه خرمشهر اقدامات مقتضی به جهت تامین نیازهای شهروندان به اجرا رسیده است.

 

وی علت عمده شکستگی‌های یاد شده در شبکه توزیع آب خرمشهر علاوه بر قدمت و فرسودگی خطوط شبکه را وجود ۷۵ درصد لوله آزبست و چدنی در خط انتقال و شبکه توزیع ، تردد خودرو‌های سنگین در سطح شهر و انشعابات غیر مجاز عنوان و اظهار داشت: موارد یاد شده موجب افت فشار و کاهش کیفیت آب آشامیدنی شهروندان خرمشهری می‌شود.

 سرپرست آبفا منطقه خرمشهر با اشاره به اینکه رفع شکستگی در شبکه توزیع و انشعابات آب با تلاش گروههای حوادث و اتفاقات این امور انجام شده، اذعان داشت: از این تعداد 472 شکستگی، 297مورد شکستگی در حوزه شهر و 175 شکستگی در حوزه روستا رفع نقص و اصلاح شده است.

پورافضلی در ادامه عملیات اصلاح شبکه توزیع به رفع افت فشار آب در روستای شلهه در کم ترین زمان ممکن اشاره و اذعان داشت: با اجرای 150 متر لوله پلی اتیلن سایز 90 میلیمتر شبکه توزیع آب روستا توسعه یافت و پمپاژ آب در شبکه توزیع روستای شلهه به حالت عادی بازگشت.

وی در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه شکستگی در شبکه توزیع آب را از طریق سامانه اتفاقات آب (۱۲۲) اطلاع‌رسانی کنند

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳) ۱۰:۱۲
https://www.abfakhz.ir/u/5jM
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید