دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

نظارت ویژه بر کیفیت آب شرب در مرزهای چذابه و شلمچه

نظارت ویژه بر کیفیت آب شرب در مرزهای چذابه و شلمچه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با هدف نظارت دقیق و پایش لحظه به لحظه آب در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، گروه‌های عملیاتی کنترل کیفیت آب در این پایانه‌های مرزی مستقر شده‌اند و نظارت ویژه بر بهداشت و کیفیت آب شرب در هر ۲ پایانه مرزی دارند.

 

صابر علیدادی با اشاره به اینکه خدمات به زوار ابا عبدالله الحسین در پایانه‌های مرزی تا بعد از اربعین ادامه دارد گفت: پایش لحظه به لحظه آب توسط تیم‌های عملیاتی مرکز پایش آبفا خوزستان با هدف نظارت دقیق بر کیفیت بهداشتی آب توزیعی در پایانه های شلمچه و چذابه استمرار دارد.

وی افزود: روزانه حدود ۳۰ آزمایش کلرسنجی، ۱۰ نمونه آزمایش میکروبی، پنج نمونه آزمون کدورت سنجی و ۲ نمونه آزمایش فیزیکی و شیمیایی از محل تاسیسات و مواکب در هر ۲ پایانه مرزی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در حال حاضر آبرسانی بهداشتی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است همچنین نظارت دقیقی بر تامین و توزیع آب مواکب انجام می‌شود.

علیدادی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار تمام آبرسانی در پایانه های مرزی به وسیله خطوط انتقال آب تامین شده و تاسیسات آبرسانی را به دیزل ژنراتور مجهز کردیم تا در صورت قطعی برق، مشکلی در تامین آب وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به تانکر سیار برای مواقع اضطراری گفت: تعداد چهار دستگاه تانکر سیار آب شرب با تمهیدات بهداشتی و مشخصات مورد تایید دستگاه‌های نظارتی آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین است و تیم‌های بازرسی ما به صورت شبانه روز در محل تاسیسات حضور فعال و موثر دارند.

علیدادی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع فعالیت مواکب و حضور زائران در پایانه‌های مرزی، با مشارکت کارشناسان معاونت بهداشتی استان و شهرستان آبادان نیز بیش از ۵۰ آزمون میکروبیولوژی و ۳۶۰ آزمون کلرسنجی و کدورت TDS و PH به انضمام ۱۴ مورد آزمون فیزیکو شیمیایی از آب شرب پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و مواکب صورت گرفته است.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۴۰۳) ۱۰:۵۵
https://www.abfakhz.ir/u/5ar
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید