یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

انجام بیش از یک میلیون و 500 هزار آزمون کنترل کیفی آب در شرکت آبفا خوزستان

انجام بیش از یک میلیون و 500 هزار آزمون کنترل کیفی آب در شرکت آبفا خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب شرب بیش از یک میلیون و 500 هزار آزمون کنترل کیفی آب در این شرکت طی سال گذشته انجام شده است.

 

 به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان ، علیدادی با بیان اینکه در حال حاضر 34 آزمایشگاه در سطح استان تحت نظارت آزمایشگاه مرکزی آبفا خوزستان به طور مستمر شبکه‌های توزیع آب، منابع، مخازن، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب استان را مورد پایش قرار می دهند ، عنوان کرد : طی سال گذشته 71هزار و 550 آزمون باکتریولوژی و فیزیکوشیمیایی آب در آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه های استان انجام شد که از این تعداد  42 هزار و 750 مورد آزمون باکتریولوژی و 28 هزار و 800 مورد آزمون فیزیکوشیمیایی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد موثر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب خوزستان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: سال گذشته حدود یک میلیون و 463 هزار مورد آزمون کلرسنجی در مناطق شهری و روستایی انجام گردید که خوشبختانه کیفیت آب شرب استان بر اساس راستی آزمایی دانشگاه علوم پزشکی در سال ۱۴۰۲ دارای مطلوبیت لازم بوده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه انجام پایش و تدابیر لازم جهت حفظ کیفیت آب شرب برای این شرکت در صدر اولویت‌ها قرار دارد، افزود : به منظور حصول اطمینان از بهداشت آب، روزانه به وسیله تجهیزات تخصصی ثابت و برخط و پرتابل آزمایشگاهی، آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی و کلرسنجی بر اساس استانداردهای روز در حال اجراست و یکی از خط مشی و رویکردهای اصلی شرکت تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استانداردهای تدوین شده برای کلیه مشترکین است.

علیدادی در ادامه با بیان اینکه 70 درصد آب آشامیدنی استان از منابع سطحی تامین می شود، به اجرای برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده در استان خوزستان نیز اشاره کرده و گفت: با اجرای این برنامه و با شناسایی تهدیدات موثر درکیفیت آب، اولویت‌‌بندی آن‌ها و اجرای اقدامات اصلاحی برای رفع تهدید و همچنین پیش‌بینی برنامه‌هایی برای اطمینان از عملکرد صحیح اقدام های اصلاحی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف موجب تضمین کیفیت آب می‌شود.

وی یادآورد شد: آزمایشگاه مرکزی آبفا خوزستان و آبفا اهواز برای سومین سال متوالی موفق به تمدید گواهینامه ۱۷۰۲۵ ISO در بخش های باکتریولوژی و فیزیکوشیمیایی شده و اخذ گواهینامه مذکور در آزمایشگاه‌های فاضلاب و بیولوژی نیز در دستور کار قراردارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه از کفایت تخصصی انجام آزمون میکروبی و شیمیایی و کالیبراسیون دستگاهی خبر داد و با اشاره به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در قالب تفاهم‌نامه با دانشگاه ها گفت: آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب استان خوزستان و اهواز همواره جزء آزمایشگاه برتر در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور می باشد که آمادگی ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان و پژوهشگران استان را دارد.

وی از دیگر اقدامات این شرکت به منظور استمرار کیفیت آب شرب در شبکه  را شستشوی شبکه و مخازن در طول سال و طبق برنامه زمانبندی عنوان کرد.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳) ۱۲:۵۵
https://www.abfakhz.ir/u/58Y
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید